Informacja o sposobie przyjmowania korespondencji

W sprawach należących do właściwości działania Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Ostrołęce można zwracać się drogą listową, pocztą elektroniczną, faksem oraz poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą.

Nasz adres:

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Ostrołęce

adresul. gen. Józefa Hallera 12, 07-410 Ostrołęka

telefon+48 29 7644130

fax+48 29 7644130

e-mailsekretariat@mopr.ostroleka.pl

 

W celu złożenia wniosku w formie tradycyjnej (papierowej) należy go dostarczyć osobiście do pracowników dyżurujących w Punkcie Informacyjnym lub Punkcie Obsługi Klienta w siedzibie MOPR mieszczącej się przy ul. gen. Józefa Hallera 12 w Ostrołęce.

W celu złożenia wniosku w formie elektronicznej do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Ostrołęce konieczne jest posiadanie:

  • bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP,
  • elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub bezpłatnego profilu zaufanego na platformie ePUAP w celu elektronicznego podpisania przesyłanych dokumentów,
  • przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu jako załącznik na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP.

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do MOPR

1. W sprawach ogólnych przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP.

ePUAP - KATALOG SPRAW

Adres skrytki na ePUAP:

/MOPR-OSTROLEKA/SkrytkaESP

2. W obszarze zabezpieczenia społecznego:

  • pomoc społeczna
  • świadczenia rodzinne
  • fundusz alimentacyjny
  • karta dużej rodziny
  • świadczenie wychowawcze (Rodzina 500+)
  • Program Dobry Start

poprzez wypełnienie formularza wniosku na portalu informacyjno-usługowym emp@tia:

Platforma eWnioski (mpips.gov.pl)

3. Dostarczenie dokumentu podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu poprzez pocztę elektroniczną na adres: sekretariat@mopr.ostroleka.pl. Jednocześnie informujemy, że wysłanie dokumentów tą drogą nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru. Takie poświadczenie można uzyskać przekazując dokument drogą wymienioną w pkt. 1 i 2.

Zasady przyjmowania korespondencji za pomocą poczty elektronicznej

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Ostrołęce udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która spełnia następujące wymogi określone w art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeksu postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2017 poz. 1257 z późn. zm.): „Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.”

Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby (imienia i nazwiska), od której pochodzą,
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

Informacja o stanie realizacji spraw

Wszelkich informacji o stanie przyjmowanych spraw w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Ostrołęce można uzyskać korzystając z poniższych środków kontaktu:

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Ostrołęce

adresul. gen. Józefa Hallera 12, 07-410 Ostrołęka

telefon+48 29 7644130

fax+48 29 7644130

e-mailsekretariat@mopr.ostroleka.pl